Creada polas Peaky Branders, Desvergonza do galego pon o foco na importancia da aprendizaxe paulatina
ROCÍO MOARES
Desvergonza do galego é o concepto creado por Iria Otero e Sara Piñeiro, As Peaky Branders, para a campaña que puxo en marcha a Sección de Normalización Lingüística da Deputación da Coruña durante as festas de Nadal. O obxectivo: fomentar o uso do galego nas compras a través dunhas orixinais creatividades que precisamente tiñan erros lingüísticos.
Desta maneira, a Deputación da Coruña quixo animar a falar galego sen medo, porque só se pode mellorar practicando de xeito habitual. Coa campaña pretendíase minimizar a importancia dos erros na fala en contextos como os procesos de aprendizaxe dun idioma ou situacións cotiás como as compras de agasallos.
Así, esta iniciativa desenvolveuse en prensa, paid media, redes, pegatinas e tamén estivo presente nos propios locais da Deputación da Coruña. Nestes últimos colocáronse distintivos identificadores de “locais con desvergonza do galego”, cos que se daba a benvida á fala en galego.
Ademais, e baixo a premisa de que o importante é o proceso e a aprendizaxe, a Deputación da Coruña tamén lanzou en redes sociais as mensaxes con erros, acompañados por unha segunda gráfica na que aparecía a creatividade coa mensaxe correcta.
Repercusión no eido dixital
E o éxito non se fixo esperar. Esta novedosa campaña non só trascendeu ao eido dixital a través das institucións, senón que tamén foi compartida en perfís persoais, acadando nalgúns casos miles de reproducións. Sen dúbida, é unha campaña sen vergoña.